Öppettider: Måndag – fredag: 8-17 Lördag - Söndag: STÄNGT.
För att slippa onödiga reparationer under ditt ägande av fordonet rekommenderar vi att du följer service intervallerna så vi kontinuerligt kan hålla koll på ditt fordon. När ni köper ett nytt fordon från oss är det också av stor vikt att vi får in ert fordon på den årliga servicen, det är obligatoriskt oavsett fordon och märke för att er fabriksgaranti ska gälla. Läs mer om garanti här Har ni några funderingar gällande service eller reparationer se mer info nedan eller kontakta oss gärna. Vill ni boka en service hos oss klicka här
Δ
Om vi under din service eller reparation skulle hitta något vi anser behöver bytas kontaktas du alltid med information och vad tilläget blir kostnadsmässigt för dig. Sedan tar du beslutet om du vill att vi utför det vi rekommenderar. Vi gör aldrig något som du inte godkänt innan så ditt slutpris blir ändrat.
Självklart detta är inga problem, vi hjälper dig alltid oavsett vart maskinen kommer ifrån. Dock kan väntetiden bli lite längre när kunder som valt att köpa sitt fordon från oss alltid har förtur in på verkstaden.
Ja vi rekommenderar att du servar dina dämpare efter 150 mil eller en gång per år för att få bästa funktion. Har dina dämpare några år på nacken utan renovering så kan vi garantera att känslan blir som att åka med ny fjädring efter vi genomfört den. Vi renoverar alla dämpare och märken och har stor erfarenhet inom fjädring, renovering startar från 750:- /dämpare och varierar beroende på modell.
Är du ägare till ett fordon från BRP blir du alltid kontaktad på något sätt för denna bulletin som ska utföras. Vi dubbelkollar alla fordon när ni bokar in dem hos oss så vi ser om det är nått som ska uppdateras eller inte, är fallet mot förmodan så gör vi detta kostnadsfritt under ert inbokade besök.
Vi jobbar för att alltid lösa ditt problem så ägandet av ert fordon blir enkelt, utan oväntade kostnader och exakt som det ska vara, problemfritt och roligt!
Vi rekommenderar att alltid följa våra servicerestriktioner och är också ett krav för att er fabriksgaranti ska gälla, för serviceintervaller och priser se Service/reparation. Oavsett vart fordonet är levererat så hjälper vi er med ett eventuellt garantiärende på ert fordon, vill ni skapa ett garantiärende hos oss skapa ert ärende här. På våra sålda begagnade maskiner lämnar vi 6 månaders garanti på drivlinan från att köpet genomförts. Vi går grundligt igenom maskinerna som säljs begagnade och servar samt åtgärdar eventuella brister innan leverans.
"Vi jobbar med alla försäkringsbolag, tar emot alla försäkringsärenden och åtgärdar fordonet till exakt ursprungskick innan skadan skedde. Vi är väldigt noggranna när vi gör en besiktning av ert skadade fordon så ingen dold del är skadad efter olyckan, alla maskiner mäts också upp exakt så vi inte missar dolda chassie skador."
För er som köpt en ATV eller Vattenskoter av oss så erbjuder vi förvaring över vintern. Vi servar dem för att sedan förvara i uppvärmda lokaler inlåsta och larmade. Detta kräver att ni har minst en garageförsäkring tecknad på fordonet. Har ert fordon ett batteri tas detta ur direkt vid inlämning som ni får med er hem för att underhållsladda under tiden maskinen står i förvaring.
För servicepriser klicka här.
Har ni köpt en Ski-Doo eller Lynx av oss så erbjuder vi även förvaring över sommaren. Vi servar dem för att sedan förvara i lokaler inlåsta och larmade. Detta kräver att ni har minst en garageförsäkring tecknad på skotern. Har ert fordon ett batteri tas detta ur direkt vid inlämning som ni får med er hem för att underhållsladda under tiden skotern står i förvaring.
Från 5.000 kr. Skicka en prisförfrågan med längd.