Butik & försäljning: mån-fre 08-18 Lördag 10-14 Verkstad & Service: mån-fre 08-17 Växel: mån-fre 09-17
V51 Måndag 16 december: 08.00–18.00 Tisdag 17 december: 08.00–20.00 (Julklappskväll) Onsdag–Fredag 18–20 december: 08.00–18.00 Lördag 21 december: 10.00–14.00
V52 Måndag 23 december: 08.00–15.00 Tisdag 24 december (Julafton): STÄNGT Onsdag 25 december (Juldagen): STÄNGT Torsdag 26 december (Annandag jul): STÄNGT Fredag 27 december: 08.00–18.00 Lördag 28 december: 10.00–14.00
V1 Måndag 30 december: 08.00–17.00 Tisdag 31 december (Nyårsafton): STÄNGT Onsdag 1 januari (Nyårsdagen): STÄNGT Torsdag 2 januari: 08.00–18.00 Fredag 3 januari: 08.00–18.00 Lördag 4 januari: 10.00–14.00
V2 Måndag 6 januari (Trettondedag jul): STÄNGT Tisdag–Fredag 7–10 januari: 08.00–18.00 Lördag 11 januari: 10.00–14.00
Klicka här för att spåra din order. Du behöver ordernummer som du fick i bekräftelsemejlet och e-postadressen som fylldes i vid beställning.
Gäller det byte av kläder eller skydd på grund av storleksfel så ombesörjer vi frakten för bytet. Var noga med att ange alla efterfrågade uppgifter.
Vi skickar returfraktsedeln i samma paket som den nya storleken som vi även lägger till i din order tills vi mottagit din retur. Bytesrätt för ändring av storlekar på kläder och skydd gäller i 14 dagar efter du mottagit din produkt.
OBS! Skicka alltid er retur med företagspaket annars kan vi inte ta emot er försändelse.
Vid returer på grund av felbeställning eller byte av andra produkter betalar du frakten själv, och den ursprungliga orderfrakten återbetalas inte. OBS! Skicka alltid er retur med företagspaket annars kan vi inte ta emot er försändelse. Varan ska vara i nyskick med tillhörande original oförstört emballage för att vi ska kunna ta emot returen, öppet köp gäller i 14 dagar efter att du mottagit produkten.
Vid gjord retur får ni alltid ett e-mail från oss att vi mottagit den och att den är godkänd, samt info angående er återbetalning som alltid sker via Klarna. (Se Priser och betalning för mer info).
Skulle någon uppgift saknas, att något skadats under frakten eller om inte vi kan godkänna returen på grund av slitage på återlämnade artiklar blir ni alltid kontaktad av vår kundsupport.
Alla återbetalningar vid eventuella returer hanteras av Klarna. Efter att en retur har godkänts kommer ni att bli kontaktade via e-post med instruktioner om hur ni kan genomföra er återbetalning på ett enkelt sätt. Observera att ursprungsfraktkostnaden för er beställning inte återbetalas vid retur.
För att läsa mer om Klarnas tjänster och våra betalningssätt besök allmänna villkor här
Du som kund har enligt lag rätt att reklamera din vara om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932). Reklamation av vara måste göras inom skälig tid från det att du upptäckt eller borde upptäckt felet, dock senast inom två månader. Reklamationsrätten täcker endast ursprungsfel, det vill säga fel som fanns på produkten då du som kund fick varan i din besittning. Fel som uppstått på grund av skada som du orsakat räknas inte som ursprungsfel, härtill räknas fel som uppstått på grund av kunds montering av produkt som ej skett i enlighet med monteringsanvisning.
Alla reklamationer behandlas manuellt av oss och skulle en produkt vara felaktig kommer vi att hitta en lösning tillsammans med dig gällande din reklamationsansökan. Du som kund har i första hand rätt att få felet avhjälpt. I vissa fall har du rätt att häva avtalet och återfå vad du betalat.
Meddela alltid en eventuell reklamation snarast möjligt. Reklamera en felaktig vara genom att kontakta vår kundsupport så återkommer vi med instruktioner till dig. Spara ert kvitto då det krävs vid en reklamation.
Oktan Sverige AB följer konsumentköplagen och kommer vid eventuell tvist tillämpa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Vi är alltid tacksamma om du hör av dig om du stöter på eventuella problem när du besöker vår webshop. Vi strävar alltid efter att du ska få en så bra vistelse hos oss som möjligt. Har du några funderingar som rör vår webshop eller önskemål så ta gärna kontakt med oss.
Epost: [email protected] Tele: 063-805 50
Vi erbjuder en mängd olika fordon hos oss, inklusive snöskotrar, ATV, SSV, vattenskotrar, släpvagnar, båtar, crossar, både nya och begagnade. Vi erbjuder fordon från flera välkända märken, såsom Ski-Doo och Lynx för snöskotrar, Can-Am för ATV och SSV, och Sea-doo för vattenskotrar. Vi har även båtar från märken som Sting, Nordkapp och Ockelbo, samt släpvagnar från 4p, BRP carrier och ÅTM. Vi erbjuder även begagnade fordon från övriga varumärken. För dig som letar efter en cross, erbjuder vi Stark Varg. Kontakta oss gärna om du har några frågor, vill boka en provkörning eller vill köpa något av våra fordon.
Vi erbjuder olika finanseringsalternativ för att hjälpa dig att köpa ditt drömfordon. Vi samarbetar med Wasa Kredit och Santander, två välkända finansbolag som specialiserar sig på fordonsfinansiering. Hos oss kan du ansöka om finansiering för att köpa en snöskoter, ATV, SSV, vattenskoter, släpvagn, båt eller cross, både nya och begagnade.
Oavsett om du letar efter flexibla betalningsplaner eller konkurrenskraftiga räntor, kan våra samarbetspartners hjälpa dig att hitta den bästa finansieringslösningen för dina behov. Kontakta oss gärna om du är intresserad av att veta mer om våra finansieringsalternativ.
Om du vill uppleva vinterlandskapet på nära håll, kan du hyra en snöskoter från oss. Vi erbjuder uthyrning av snöskotrar från Ski-Doo och Lynx. Priserna för vår uthyrning är följande: för dag 1 och 2 är priset 4000 kr per dag, för dag 3 är priset 2800 kr, och för en vecka kostar det 2800 kr per dag. För långtidshyra, vänligen kontakta oss för mer information och priser.
Vår uthyrning inkluderar 8 mil per dag, men om du behöver köra längre än så kan du köpa extra mil för 200 kr per mil. Vi har också tillgängliga extrautrustningar för uthyrning såsom hjälmar och handskar, så att du kan känna dig trygg och säker på din snöskoter.
Kontakta oss gärna för att boka en snöskoter och för att få mer information om våra hyresvillkor. Vi ser fram emot att hjälpa dig att uppleva spänningen och friheten av att köra en snöskoter.
Epost: [email protected] Växel: 063-805 50
SERVICE PÅ SKOTER
Årlig Service Snöskoter 2T Small Pris: Ca 2795:- Årlig Service Snöskoter 2T Wide Track Pris: Ca 2895:- Årlig Service Snöskoter 4T 600 Small Pris: Ca 3695:- Årlig Service Snöskoter 4T 600 Wide Track Pris: Ca 3795:- Årlig Service Snöskoter 4T 900 Small Pris: Ca 3695:- Årlig Service Snöskoter 4T 900 Wide Track Pris: Ca 3795:- Årlig Service Snöskoter 4T 1200 Small Pris: Ca 3695:- Årlig Service Snöskoter 4T 1200 Wide Track Pris: Ca 3795:-
SERVICE PÅ ATV
Årlig Service ATV 1-Cyl 400-450 Pris: Ca 3895:- Årlig Service ATV 1-Cyl 400-450 (Vinter olja) Pris: Ca 3995:- Årlig Service ATV 2-Cyl 570-1000 Pris: Ca 3895:- Årlig Service ATV 2-Cyl 570-1000 (Vinter olja) Pris: Ca 3995:- Årlig Service ATV 6x6 Pris: Ca 4195:- Årlig Service ATV 6x6 (Vinter olja) Pris: Ca 4295:-
SERVICE PÅ SSV:
100 TIM / ÅRLIG SERVICE Pris: Ca 4500:-
SERVICE PÅ VATTENSKOTER
Årlig Service SEA-DOO SPARK Pris: Ca 3395:- Årlig Service SEA-DOO Storskrov 741 (Pappfilter) Pris: Ca 3995:- Årlig Service SEA-DOO Storskrov 744 (Stålfilter) Pris: Ca 3995:- Årlig Service SEA-DOO Storskrov 900 ACE Pris: Ca 3395:-
SERVICE PÅ BÅTMOTOR
Gör en prisförfrågan med info på modell och antal timmar.
Vi rekommenderar att alltid följa våra servicerestriktioner och är också ett krav för att er fabriksgaranti ska gälla. Oavsett vart fordonet är levererat så hjälper vi er med ett eventuellt garantiärende på ert fordon, vill ni skapa ett garantiärende hos oss skapa ert ärende här. På våra sålda begagnade maskiner lämnar vi 6 månaders garanti på drivlinan från att köpet genomförts. Vi går grundligt igenom maskinerna som säljs begagnade och servar samt åtgärdar eventuella brister innan leverans.
För er som köpt en ATV eller Vattenskoter av oss så erbjuder vi förvaring över vintern. Vi servar dem för att sedan förvara i uppvärmda lokaler inlåsta och larmade. Detta kräver att ni har minst en garageförsäkring tecknad på fordonet. Har ert fordon ett batteri tas detta ur direkt vid inlämning som ni får med er hem för att underhållsladda under tiden maskinen står i förvaring.
För servicepriser klicka här.
Har ni köpt en Ski-Doo eller Lynx av oss så erbjuder vi även förvaring över sommaren. Vi servar dem för att sedan förvara i lokaler inlåsta och larmade. Detta kräver att ni har minst en garageförsäkring tecknad på skotern. Har ert fordon ett batteri tas detta ur direkt vid inlämning som ni får med er hem för att underhållsladda under tiden skotern står i förvaring.
Från 5.000 kr. Skicka en prisförfrågan med längd.
Såhär går rutinen till om ni råkat ut för en olycka och reparation ska utföras:
-Kan mitt slutpris på service eller reparation skilja från ert lämnade prisförslag?
Om vi vid din service eller reparation skulle upptäcka något som vi anser behöver bytas, så kontaktar vi alltid dig för att informera om tilläggskostnaden innan vi utför något. Då kan du ta beslutet om du vill att vi ska genomföra det vi rekommenderar. Vi utför aldrig några åtgärder som du inte har godkänt på förhand, så slutpriset blir inte ändrat från det prisförslag vi har lämnat till dig.
-Kan jag göra garantitärenden hos er inom garantitiden trots att skotern kommer från annan återförsäljare?
Absolut, det är inga problem. Vi hjälper dig alltid oavsett var din maskin kommer ifrån. Dock kan väntetiden bli lite längre eftersom kunder som har köpt sina fordon från oss alltid har förtur på verkstaden.
-Finns det någon serviceintervall på mina stötdämpare?
Ja, vi rekommenderar att du servar dina dämpare efter 150 mil eller en gång per år för att få bästa funktion. Har dina dämpare några år på nacken utan renovering, så kan vi garantera att känslan blir som att åka med ny fjädring efter att vi har genomfört renoveringen. Vi renoverar alla dämpare och märken och har stor erfarenhet inom fjädring. Priset börjar från 750 kronor per dämpare och varierar beroende på modell.
-Hur vet jag om mitt fordon ska genomgå uppdatering från BRP?
Som ägare till ett fordon från BRP blir du alltid kontaktad på något sätt för att informeras om en bulletin som ska utföras. Vi dubbelkollar alltid alla fordon när de bokas in hos oss för att se om det finns något som behöver uppdateras. Om det är fallet mot förmodan så utför vi detta kostnadsfritt under ditt inbokade besök.